
Med språklige minoriteter i klassen : språklige og faglige utfordringer
Elisabeth Selj og Else Ryen (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2008
Ledig
- Biblioteket: 1 av 1 ledig
(hylleplass: 372.653982 M)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010023418 *003NO-LaBS *00520220720142036.0 *007t *008900101b xx e 0 nob d *009 am *019 $bl *020 $a978-82-02-27707-9$qh.$cNkr 398.00 *035 $a(NO-LaBS)990365(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0220886 *08274$qNO-OsBA$a372.653982$25 *24500$aMed språklige minoriteter i klassen$bspråklige og faglige utfordringer$cElisabeth Selj og Else Ryen (red.) *250 $a2. utg. *260 $a[Oslo]$bCappelen akademisk$c2008 *300 $a318 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)23418-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)23418-2 *500 $a1. utg.: 2004 *5058 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register *5208 $aMed språklige minoriteter i klassen må læreren også ha kunnskaper om hvordan elever lærer et andrespråk. Kapitlene i denne boka handler om hvordan undervisningen kan tilrettelegges for de minoritetsspråklige elevene, og hvordan opplæringen kan fremme utvikling av ulike ferdigheter på ulike nivåer. Bruk av digitale verktøy og vurdering og kartleggig har fått egne kapitler. I teksten henvises det både til teori og praksis, og det refereres til ulike læreplaner. Boken er grundig revidert fra første utgave som kom i 2004, spesielt i forhold til bruk av IKT i opplæringen. *65017$aNorsk språk$gfør- og grunnskolen$xFremmedspråklige$2bibbi$9nob$_14300200 *7001 $aRyen, Else$d1944-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)23418-1$_11563600 *7001 $aSelj, Elisabeth$d1950-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)23418-2$_11563500 ^