
Mobbingens psykologi : hva kan skolen gjøre?
Erling RolandRoland, Erling
Bok Bokmål utgitt cop. 2014
Ledig
- Biblioteket: 2 av 2 ledig
(hylleplass: Magasin 371.5 R)
*0010024904 *003NO-LaBS *00520220720142106.0 *007t *008900101b xx e 0 nob d *009 am *019 $bl *020 $a978-82-15-02283-3$qh.$cNkr 329.00 *035 $a(NO-LaBS)10041407(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0385232 *08274$qNO-OsBA$a371.5$25 *1001 $aRoland, Erling$d1949-$6(NO-LaBS)24904-1$_11609100 *24510$aMobbingens psykologi$bhva kan skolen gjøre?$cErling Roland *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2014 *300 $a213 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)24904-1 *500 $a1. utg. 2007 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register *5208 $aHvem er plagerne og mobbeofrene? Hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmeforholdene? Boken gir en grundig innføring i mobbing blant elever og ny innsikt i mobbingens ulike ansikter. Boken presenterer norsk og internasjonal forskning om temaet. Den viser dessuten ulike innfallsvinkler, prinsipper og framgangsmåter for hvordan skolens ledelse kan bidra til en standard som forebygger mobbing på hele skolen. Denne andre utgaven er supplert med nye kapitler om nettmobbing og avdekking av mobbing. *65017$aMobbing$gskolen$2bibbi$9nor$_14225500 ^